"Niepełnosprawność jako wykluczenie" - DEBATA OKSFORDZKA
15 listopada przedstawiciele klasy 8a uczestniczyli w debacie oksfordzkiej - "Niepełnosprawność jako wykluczenie". Nad prawidłowym przebiegiem debaty czuwał marszałek – Pani Iwona Kuśnierz.
Mówcy drużyny, zarówno propozycji jak i opozycji, wykazali się wysokimi umiejętnościami językowymi, zaprezentowali ciekawe argumenty i w sposób kulturalny odnosili się do swoich oponentów.
Debata oksfordzka jest metodą aktywizującą, rodzajem dyskusji problemowej. Uczniowie dzięki takiej formie pracy mają możliwość uczenia się w różnorodny sposób i na wielu płaszczyznach. Kształtują między innymi umiejętności retoryczne, logiczne argumentowanie, kreatywność oraz kompetencje społeczne. Jest to niezwykle cenne doświadczenie edukacyjne.
Debata odbyła się w ramach programu Erasmus+ i dotyczyła krytycznego myślenia.
M.Laszczak