TIK na co dzień - zajęcia indywidualne i dydaktyczno-wyrównawcze
Korzystanie z technologii informacyjno‑komunikacyjnych (TIK) staje się ważne i efektywne szczególnie w pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.
Nowoczesne technologie są dostępne i przyjazne dla każdego – również dla uczniów wymagających większej uwagi nauczyciela. Często narzędzia tego typu okazują się skutecznym sposobem usprawniania zaburzonych sfer oraz wspomagania rewalidacji osób z niepełnosprawnościami motorycznymi czy intelektualnymi. Uatrakcyjniają one także zajęcia dydaktyczno‑wyrównawcze, których cel stanowi nadrobienie zaległości i wyrównanie braków edukacyjnych.
Dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości metody, formy pracy, różnorodne aplikacje tabletowe i narzędzia TIK motywują uczniów do wzbogacania wiedzy czy nadrabiania zaległości.