Innowacje pedagogiczne
INNOWACJE PEDAGOGICZNE 2025/2026
Partycja Miech
"Uczę się uczyć się"
Michalina Herzog
"Etyka w sercach dzieci"
Innowacja „Etyka w sercach dzieci” zakłada uczenie się poprzez zabawę, opowiadania i praktyczne działania. Dzięki temu dzieci rozwijają empatię, uczą się współpracy i odkrywają znaczenie wartości w codziennym życiu.
Cel główny:
- kształtowanie postaw etycznych i społecznych u uczniów klasy I
Cele szczegółowe:
- poznanie i rozumienie podstawowych wartości (szacunek, dobro, uczciwość, odpowiedzialność, przyjaźń),
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji,
- doskonalenie współpracy i komunikacji w grupie,
- kształtowanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych,
- uczenie się rozwiązywania prostych konfliktów.
Mariola Randelli
"Czytam i rysuję z Reksiem za pan brat"
Innowacja pedagogiczna ma na celu rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz kształtowanie nawyku codziennego obcowania z tekstem poprzez połączenie czytania i aktywności plastycznej. Jej zadaniem jest również zwiększenie motywacji uczniów do nauki czytania i stworzenie pozytywnego stosunku do książek.
Cele innowacji:
Cel główny: Rozwijanie umiejętności czytania i tworzenia treści poprzez codzienną prace z tekstem i ilustracja
Cele szczegółowe:
- poprawa płynności czytania i rozumienia przeczytanego tekstu,
- zachęcanie do samodzielnego tworzenia książeczek,
- kształtowanie nawyku systematycznego czytania,
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej,
- przygotowanie uczniów do autoprezentacji i pracy projektowej.
Marta Rasała
"Unihokej - sport, zabawa oraz zdrowe nawyki w edukacji fizycznej. Rozwijanie umiejętności przywódczych i współpracy"
Anna Kolber
"Kulinarna przygoda w bibliotece szkolnej"
Anna Kolber
"Niteczki Jedyneczki"
Małgorzata Matusiak-Ordon
"Chemia i fizyka szuka przyrodnika"
Innowacja nawiązuje do założeń podstawy programowej dla szkoły podstawowej i stanowi rozszerzenie zawartych w niej treści. Wdrożenie tej innowacji ma na celu rozbudzanie edukacji fizycznej i chemicznej w szkole.
Udział w innowacji sprzyjają rozwijaniu umiejętności samodzielnej pracy, uczą stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi na nie, pozwala uczniom dostrzec i zrozumieć związki przyczynowo skutkowe między zjawiskami fizycznymi.
Dodatkowo uczniowie podzielą się swoja pasją z uczniami klas młodszych prezentując im swoje najciekawsze doświadczenia oraz wyjaśnią ich przebieg. Taka postawa ma na celu przybliżyć chemię i fizykę młodszym uczniom oraz i pomoże dostrzec jak bardzo ciekawy jest świat.
Anna Treszczyńska-Rodak
"Poczytanki"
Innowacja opiera się na zmianie sposobu wprowadzania i omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem.
Cele:
- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- rozwijanie aktywności czytelniczej,
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- integracja zespołu klasowego,
- współpraca nauczyciela i uczniów ze środowiskiem bliższym i dalszym oraz z domem rodzinnym ucznia.