SZKOŁA Z LOTU PTAKA


E-MAIL: 
sp1bielsko@op.pl

   

TELEFON I FAX: 
(033) 81-222-95 

   HISTORIA SZKOŁY NASZ PATRON LOKALIZACJA IZBA REGIONALNA ORGANIZACJA R. SZK. GAZETKA "JEDYNKA"

 

PRZYDATNE LINKI
DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW I UCZNIÓW:
  
 
Dokumenty dotyczące organizacji szkolnictwa:

Portal Oświatowy Miejskiego Zarządu Oświaty w Bielsku-Białej

Regulaminy konkursów przedmiotowych:

Bezpieczny Internet:

Nowości komputerowe:

Ciekawe strony dla nauczycieli:

Ciekawe strony dla rodziców:

   O bezpieczeństwie dzieci i młodzieży w Internecie:
     www.dyżurnet.pl
     www.ore.edu.pl
     www.akademia.nask.pl,
     www.kursor.edukator.pl
     www.saferinternet.pl

     www.plikifolder.pl

LINKI DLA UCZNIÓW
WIADOMOŚCI I GRY EDUKACYJNE:


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ROBOTYKA W SP1 - ZAJĘCIA Z ROBOTAMI

KODOWANIE Z ROBOTAMI "OZOBOTY"
 

  1. KODOWANIE POPRZEZ RYSOWANIE

FILMIK 1 POZNAJ OZOBOTA                    https://www.youtube.com/watch?v=L_v3KTyoX6k

FILMIK 2 OZOBOT - MAŁY SPRYTNY ROBOT DO NAUKI  PROGRAMOWANIA    
                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=iQ4Obj7hVj8

FILMIK 3 –  JAK ZACZĄĆ PRACĘ Z OZOBOTEM   
 https://www.youtube.com/watch?v=DPre2Anny2M
                      
                                                                                          
2. PROGRAMOWANIE NA KOMPUTERZE  

Uczymy się programowania! ZAJĘCIA SP1-OZOBOTY-POKAZ

1.     WIZUALNY EDYTOR DO PROGRAMOWANIA SAMODZIELNEGO ZA POMOC PUZZLI/BLOCZKÓW http://ozoblockly.pl/

       2.     SAMOUCZEK DO ĆWICZEŃ OPARTY NA OBRAZKACH – 2 POZIOMY PROGRAMOWANIA Z OZOBOT                                                                http://games.ozoblockly.com/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       LEKCJE INFORMATYKI 6 - ĆWICZENIA                         

LEKCJE INFORMATYKI 7 - ĆWICZENIA

LEKCJE INFORMATYKI 8 - ĆWICZENIA

FILMIKI - NOWA ERA

INFORMATYKA - LOGOMOCJA
film-przyklad-stosowania-powtorzen-w-jezyku-logo
film-zmienianie-postaci-zolwia-w-logomocji
film-definiowanie-i-stosowanie-procedur-bez-parametrow-w-jezyku-logo
film-stosowanie-procedur-z-parametrami-w-jezyku-logo
film-stosowanie-zmiennych-w-jezyku-logo

film-przyklad-realizacji-sytuacji-warunkowych-w-jezyku-logo
film-tworzenie-animacji-w-edytorze-postaci-program

INFORMATYKA - GIMP
film-otwarcie-programu
film-tworzenie-nowej-warstwy
film-malowanie słonecznika-film-wybor-pedzla
film-zmiana-krycia-warstwy
film-rozmycie-tla-i-zmiana-jego-koloru
film-rysowanie-figur-geometrycznych-w-programie-gimp
film-stosowanie-filtrow-w-programie-gimp
film-stosowanie-inteligentnych-nozyc-w-programie-gimp
film-tworzenie-animacji-w-programie-gimp
film-utworzenie-warstwy-z-wycietym-kwiatkiem
fotomontaż-film-stosowanie-inteligentnych-nozyc-w-programie-gimp
fotomontaż-film-wycinanie elementów -film-narzedzia-do-zaznaczania
poprawianie zdjęcia-film-korekta-jasnosci-i-kontrastu


INFORMATYKA - SCRATCH
film-interfejs-programu-scratch
film-dodanie-do-skryptu-blokow-powodujacych-pojawienie-sie-oraz-znikniecie-duszka

film-duplikowanie-duszka
film-nadawanie-wartosci-zmiennym-w-scratchu
film-poruszanie-sie-po-korytarzach
film-powtarzanie-polecen-w-scratchu
film-sprawdzenie-poprawnosci-odpowiedzi-udzielonej
film-sterowanie-duszkiem-za-pomoca-klawiatury
film-sytuacje-warunkowe-w-scratchu
film-tryby-bitmapowy-i-wektorowy-w-edytorze-scratch
film-zbudowanie-skryptu-okreslajacego-przesuniecie-duszka-w-prawo
film-zbudowanie-skryptu-okreslajacego-ruch-postaci
film-zbudowanie-skryptu-powodujacego-obrot-duszka
film-zbudowanie-skryptu-powodujacego-obrot-duszka-o-360-stopni
film-zmiana-koloru-kostiumu-duszka
film-zmiana-tla
film-znikniecie-bananow-po-spotkaniu-z-malpka

film-rysowanie-kwadratu
film-rysowanie-dowolnego-wielokata
film-rysowanie-rozety

film-tworzenie-programu-obliczajacego-obwod-prostokata-w-programie-scratch
film-interfejs-programu-scratch
film-dodanie-zmiennych-do-programu

film-przyklad-realizacji-prostej-petli-programie-scratch
film-przyklad-realizacji-petli-zagniezdzonej-w-programie-scratch
film-przyklad-realizacji-sytuacji-warunkowych-w-programie-scratch
film-przyklad-zastosowania-zdefiniowanej-procedury-w-programie-scratch (obrót trójkąta)
film-tworzenie-programu-obliczajacego-obwod-prostokata-w-programie-scratch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PROGRAMOWANIE W SCRATCH

SCRATCH - PODSTAWY PRACY Z PROGRAMEM
Opis interfejsu aplikacji webowej, korzystanie z bibliotek, tworzenie animacji, sterowanie obiektem na scenie.
https://www.youtube.com/watch?v=NyUO-pIcqbo

Programujemy dwa duszki (koty), które w momencie spotkania mówią sobie "Cześć"
https://www.youtube.com/watch?v=efUs4WHDEEMScratch - tworzenie dowolnego wielokąta - dane z klawiatury

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RYSOWANIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH W SCRATCH

Kodowanie pisaka do rysowania figur geometrycznych - rysowanie kwadratu
Screencast przedstawia jak zaprogramować pisak aby rysował figury geometryczne a także inne warianty. Wykorzystanie instrukcji powtarzania - pętli do wielokrotnego wykonania tych samych instrukcji.
https://www.youtube.com/watch?v=96LUo2ZykrU

Scratch - rysowanie kwadratu
https://www.youtube.com/watch?v=JbLrdmKzk5o

SCRATCH - Programowanie - Od kwadratu do spirali
https://www.youtube.com/watch?v=t4xrdaz_jsE

Scratch - procedura z parametrem - kompozycja z trójkąta
https://www.youtube.com/watch?v=p6lmKCggV5k

Scratch - tworzenie dowolnego wielokąta - dane z klawiatury
Program, w którym duszek będzie rysował dowolny wielokąt foremny, bok i kąt wielokąta są podawane z klawiatury.
https://www.youtube.com/watch?v=i3AfHunhlNo

OBLICZENIA W SCRATCH

Program obliczający pole kwadratu - Scratch
https://www.youtube.com/watch?v=bVBrFkJnHoA

Prosty kalkulator - dodawanie /z komentarzem/
https://www.youtube.com/watch?v=Qh0x6alsl8A

Tworzymy program kalkulator w Scratch - cały projekt
Program do nauki i sprawdzania swoich umiejętności w zakresie dodawania, odejmowania i mnożenia oraz dzielenia liczb naturalnych. (Aby zmienić działanie klikamy przyciski z piktogramami "dodawanie'',  "mnożenie'',"odejmowanie'' lub "dzielenie''. Wcześniej należy wybrać sobie zakres liczbowy, w którym chcemy wykonywać obliczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=8REJHfHSrCs

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PROGRAMOWANIE GIER W SCRATCH

____________________________________________________________________________________________

GRA MAŁPIE FIGLE W SCRATCH

Pierwsza część projektu z podręcznika do klasy VI - Lubię to!
Na początek ustawiamy duszki na scenie i programujemy sterowanie małpką przy użyciu klawiatury.
https://www.youtube.com/watch?v=j9daDIgMSGI

 Druga część projektu z podręcznika do klasy VI - Lubię to!
W drugiej części programujemy banany spadające z palm.
https://www.youtube.com/watch?v=to3pVIXSo44

Trzecia część projektu z podręcznika do klasy VI - Lubię to!
W tym odcinku programujemy efekt łapania bananów przez naszą małpkę.
https://www.youtube.com/watch?v=u7s_Vs1Mn4c

Czwarta część projektu z podręcznika do klasy VI - Lubię to!
To już część ponadprogramowa (poza podręcznikowa), programujemy naliczanie punktów za złapane banany
https://www.youtube.com/watch?v=gdvuA0RmkpU

Piąta część projektu z podręcznika do klasy VI - Lubię to!
W ostatniej części, ograniczamy czas naszej gry, stosując wbudowany stoper lub wprowadzając dodatkową zmienną "Czas".
https://www.youtube.com/watch?v=jI4EUR7n8KI

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

KANAŁ MASZYNA LICZĄCA

[01] Podstawy teorii informacji
Czym jest informacja? Czy dowolną informację możemy jakoś sklasyfikować? Każde słowo, liczbę, kolor czy obraz.
https://www.youtube.com/watch?v=HPgy2GBm3u8

[31] Dodawanie w systemie binarnym
Czy wiesz jak komputer dodaje? W jaki sposób bierze on 2 liczby i wylicza ich sumę? Obejrzyj, a wszystkiego zaraz się dowiesz!
https://www.youtube.com/watch?v=6ha81qfc-A4

[02] Schematy blokowe
Schematy blokowe to idealny wstęp do nauki programowania. Jest to sposób na naukę algorytmów bez umiejętności programowania.
https://www.youtube.com/watch?v=LWNUczvbEgM

 [03] Pamięć komputera (podstawy)
Odcinek o podstawach zapisu informacji w pamięci, szczególnie w pamięci operacyjnej. W odcinku poruszone też zostały kwestie różnych jednostek pojemności informacji.
https://www.youtube.com/watch?v=HGD3kXFbfCM

[05] (C#) Zmienne - pojemniki na dane
Jak wkładać dane do pamięci operacyjnej a następnie je z niej wyciągać? Tego nauczysz się w tym odcinku!
https://www.youtube.com/watch?v=VoP7s2C1d-c

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ALGORYTMY - STRUKTURA PROGRAMU

SCHEMATY BLOKOWE ALGORYTMÓW - MAGICZNE BLOCZKI /wersja 1.3.22beta Freeware/

MAGICZNE BLOCZKI (1) WPROWADZENIE – ALGORYTMY
https://www.youtube.com/watch?v=KpsZQUBr7O8

PROGRAMOWANIE (MAGICZNE BLOCZKI)CZ.1.1
Pierwsza z lekcji dotycząca programowania, ukazująca w bardzo przystępnie podstawowe zagadnienia. Omówione zostaną wszystkie funkcje programu magiczne bloczki.
https://www.youtube.com/watch?v=6UZcvXpWbzo

PROGRAMOWANIE (MAGICZNE BLOCZKI)CZ.1.2
Pierwsza z lekcji (część 2) dotycząca programowanie, ukazująca w bardzo przystępny sposób podstawowe zagadnienia. Omówione zostaną wszystkie funkcje programu magiczne bloczki. ( Jedna z funkcji znajdzie swoje rozwinięcie w dalszym poradniku.)
https://www.youtube.com/watch?v=2LaYI0Se0Xc

PROGRAMOWANIE (MAGICZNE BLOCZKI)CZ.3.0
Panowanie nad zmiennymi to bardzo ważna czynność- algorytm potęgowania.
https://www.youtube.com/watch?v=5WhrRezfXu0

____________________________________________________________________________________________

MAGICZNE BLOCZKI - OBLICZENIA

MAGICZNE BLOCZKI (2) SUMA N LICZB – ALGORYTMY
https://www.youtube.com/watch?v=eie8g7rHkDs

MAGICZNE BLOCZKI (3) MINIMALNA Z N LICZB – ALGORYTMY
https://www.youtube.com/watch?v=YZcrpydB1yM

JAK DODAWAĆ DUŻE LICZBY- UTRWALENIE WIADOMOŚCI.
WSZYSTKIE ALGORYTMY MOŻNA POBRAĆ Z NASZEJ STRONY.
https://www.youtube.com/watch?v=oy8eOcDd8z8

PORADNIK KŁADĄCY NACISK NA BLOCZEK WARUNKOWY, NAJLEPSZYM DO TEGO CELU ALGORYTMEM JEST ALGORYTM EUKLIDESA.
https://www.youtube.com/watch?v=rogmV_9rark

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SZYFROWANIE - KRYPTOGRAFIA

SZYFR CEZARA - MONOALFABETYCZNY SZYFR PODSTAWIENIOWY, OGRANICZONY
Jest to szyfr za pomocą, którego Juliusz Cezar szyfrował swoje listy do Cycerona. Jako ciekawostkę można podać, że szyfr ten był podobno używany jeszcze w 1915 roku w armii rosyjskiej, gdyż tylko tak prosty szyfr wydawał się zrozumiały dla sztabowców.
http://www.algorytm.org/kryptografia/szyfr-cezara.html

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

GRAFIKA WEKTOROWA

Inkscape - 02 Różnica pomiędzy grafika wektorowa a bitmapowa
https://www.youtube.com/watch?v=1xY4erv9A50


Jak tworzyć i zmieniać podstawowe kształty w programie Inkscape (od prostokąta do gwiazdy, a nawet brył))
https://www.youtube.com/watch?v=DNv-h89HcW8

Inkscape - Serce od podstaw
https://www.youtube.com/watch?v=g9EZeWzg4Mw

 


PROGRAMY:































 

 

AKTUALNOŚCI

KOMUNIKATY BIEŻĄCE


DOKUMENTY SZKOŁY

GRONO PEDAGOGICZNE

KLASY I WYCHOWAWCY

ZESTAW PROGRAMÓW

ZESTAW PODRĘCZNIKÓW


SAMORZĄD UCZNIOWSKI

PLAN LEKCJI


KALENDARZ IMPREZ

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

NASZE SUKCESY

FOTOGALERIA

ŚWIETLICA


BIBLIOTEKA

REKRUTACJA DO KLASY I

PEDAGOG SZKOLNY


BEZPIECZNY INTERNET


KARTA ROWEROWA


DORADZTWO ZAWODOWE

GRY EDUKACYJNE

PRZYDATNE LINKI

RADA RODZICÓW


ARCHIWUM SP1 2006-17
 

GODZINY PRACY
sekretariatu szkoły
800-1530


OCHRONA NAUCZYCIELA
JAKO FUNKCJONARIUSZA PUBLICZNEGO

Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych
e-mail;
iod.sp1@mzo.bielsko.pl


INFORMACJE O SZKOLE:


http://sp1.bip.mzo.bielsko.pl/



http://www.mzo.bielsko.pl/
 


 

     

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w Twojej przeglądarce.

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Bohaterów Westerplatte
 43-300 Bielsko-Biała  ul. Józefa Rymera 2  woj. śląskie
Copyright © 2015 SP1  Administrator strony: bzonka@op.pl